Veteriner Hekimliğin Tarihçesi - Med Vet Veteriner
post-template-default,single,single-post,postid-15309,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.5.3,vc_responsive

Veteriner Hekimliğin Tarihçesi

07 Eki Veteriner Hekimliğin Tarihçesi

Veterinerlik en az insanlık tarihi kadar eski bir meslektir. İnsanlık için tekerleğin, yazının hatta ateşin icadı kadar önemli olan diğer bir icatsa hayvanların evcilleştirilmesidir. Veterinerliğin ilk hayvan evcilleştirildiğini güne kadar dayandığı varsayılmaktadır. Zaman ilerledikçe insanlar hayvanları eğiterek veya hayvanlardan yararlanarak yeni yerler keşfetmiş ve bir çok yeni uygarlığın temelleri atılmıştır.

Salgın hastalıklar sebebi ile 17 ve 18. Yüzyıllarda çok fazla evcil hayvan kaybı yaşanmıştır. O tarihlerde hayvanların yaşaması için ilkel tedavilerin işe yaramadığı anlaşılmış ve ilk olarak 1762 yılında hayvan hastalıkları ile ilgili bilimsel eğitim veren okul açılmıştır. Okul ilk mezunlarını vermesi ile hayvan hastalıklarındaki düşüş tespit edilmiş ve Avrupa ülkelerinde veterinerlik okulları açılmaya başlamıştır.

Ülkemizde ise ilk veterinerlik okulu 1842 yılında bir Rus veterineri  olan Godlewsky tarafından 12 öğrenci ile açılmıştır. Okulun 3 yıllık bir öğretim süreci vardı. İlk olarak dersler 1849 yılında Maçka’daki Harp okulunda sadece askerlerin eğitim görmesiyle başlamıştır. 1881 yılından itibaren ise sivil insanlarda veterinerlik eğitimi almaya başlamıştır.

Günümüzde veterinerlik fakülteleri ülkemizin İstanbul, Ankara, İzmir, Elazığ, Bursa, Konya, Van, Kars, Aydın, Burdur, Diyarbakır, Urfa, Hatay, Kırıkkale, Afyon, Kayseri gibi bir çok şehrinde bulunmaktadır.

Med Vet Karşıyaka Veteriner Kliniği