Köpek Hastalıkları - Med Vet Veteriner
post-template-default,single,single-post,postid-15222,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.5.3,vc_responsive

Köpek Hastalıkları

13 Tem Köpek Hastalıkları

Demodikozis

Demodex etkenlerinin ve kıl foliküllerinin deri üzerinde çok fazla çoğalması ile gerçekleşen bir çeşit uyuz hastalığı çeşididir.
Demodex canis köpeklerde en çok görülen hastalık etkenidir. Yeni doğan köpeklerin süt emmek için anne derisine temasıyla bulaşır. Demodex canis bütün köpek ırklarında enfeksiyon yapabilir. Bu sebeple köpeklerdeki en önemli deri hastalığıdır.

Gastrik Dilatasyon Bolvulus

Kısaca GDV. Büyük çoğunlukla büyük göğüslü köpek cinslerinde görülür. Köpekler için hayati tehlike taşıyan ve hiç geç kalınmadan cerrahi müdahaleye ihtiyaç duyulan mide rotasyonuyla karakterize bir hastalıktır. Ayrıca GDV hastalığı ufak köpek cinslerinde ve kedilerde de nadiren görülebilir. Bu hastalık geviş getiren hayvan cinslerinde ki timpani ve abomasum hastalıklarının bir benzeridir. Bu hastalık köpeğinizde görülürse vakit kaybeden en yakın veterinere başvurup hemen bir cerrahi operasyon ile hastalığa müdahale edilmelidir.

Wobbler sendromu

Boyun bölgesindeki omurun kalıtsan biçimde hatalı şekil alması sebebiyle gerçekleşen bir sinir sistemi hastalığıdır. Bu hastalığa sahip köpeklerin boyun omurunun içerisinden geçen omurilik kanalı diğer köpeklere göre doğuştan daha dar olur. Köpeğin yaşı ilerlemesi ile bu daralma daha da artar ve çok şiddetli bir hal alır. Hemen hemen bütün köpek ırklarında görülebilir

4 yaşında hastalık kendini göstermeye başlar. İlk başlarda ense bölgesine ellenmesinden rahatsızlık duyarlar. Daha sonra halsizlik, yürümeyi istememe ve arka ayaklarda koordinasyon bozukluğu gibi belirtileri vardır. Bu sendrom çok ciddi bir hastalıktır ve ilerlemesi durumunda felce sebep olabilir.

Hastalık teşhis edildikten sonra belirli ilaçlar kullanılabilir. Ancak tamamen tedavi için cerrahi müdahale gereklidir. İlaçlarla sadece köpeğin acısını azaltabilirsiniz hastalığın geçmesi mümkün değildir.