Kedi Hastalıkları - Med Vet Veteriner
post-template-default,single,single-post,postid-15229,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.5.3,vc_responsive

Kedi Hastalıkları

14 Tem Kedi Hastalıkları

Kedi Nezlesi

Bütün dünyada görülen başlıca kedi hastalığıdır. Kedi gribi olarakta bilinir. Aşırı derece bulaşıcı bir hastalıktır çok ağır hastalıklara yol açabilir. Yavru kedilerde zatürre ve ölüme yol açtığı bilinmektedir. Hava ve temas yoluyla bulaşır.

Öksürme, kusma, burun akıntısı, gözlerin kızarması, göz akıntısı, iştahsızlık ve yüksek ateş gibi bir çok belirtisi vardır. Hastalık sinüzit ve ampiyem ile sonuçlanabilir. Gebe kedilerde ise altıncı haftada düşüğe yol açabilir. Yavru kedilerin bu hastalığa tutulması kalıcı sinüs ve burun hasarına sebep olur.

Günümüzde özel bir antivirüs ilaç olmamasına rağmen PMEDAP ve Sidofovir’in hastalığa faydalı olabileceğine dair umutlar vardır.

Kedil Bulaşan Peritonit

Bağışıklık sistemine etki eden bir hastalık türüdür. İlk olarak 1914 yılında görülmesine rağmen  1963 yılında Doktor Jean Holzworth rapora alınmıştır. Hastalık virüsünün adı kısaca FIP (feline infectious peritonitis) olarak bilinir.

Kedilerde ölümcül düzeyde bir hastalıktır ve kesin bir tedavisi yoktur. FIP’ın tanısında kullanılan testlerde bazen hatalar çıkabilir uzmanlar çok gerekli durumlarda hayvanı uyutmaya karar verebilir. Kesin tanı ise ancak otopsi sırasında verilebilir.

Kedigiller arasında bulaşıcı olan bu hastalığın insanlara ve diğer hayvan türlerine bulaştığı görülmemiştir. Evcil kedilerin dışında vahşi kedilerde de görülebilir.

Zayıflama, kilo kaybı, yüksek ateş, yorgunluk, karnın şişmesi, görme problemleri, gözün sulanması ve renk değişimi, mutsuz ifade gibi bir çok belirtisi bulunmaktadır.

Hastalığa karşı Primucell adında bir aşı geliştirilmiştir. Kesin bir tedavi olmamasına rağmen %50 %60  oranında hastalığın önüne geçer. Ancak bu aşının 16. Aydan sonra vurulması gerekmektedir. Uzmanlar böyle bir durumda kesinlikle bir veterinere başvurulması gerektiğini söylemektedir.